|
Post by Gerdin on Dec 23, 2009 13:30:47 GMT 2
Du ska då alltid sabba, Joppe. Det där var ju så bra förklarat att jag inte har nåt kvar att skämta om. Dessutom förstod jag bättre. Tack!
|
|
|
Post by Brother Wolf on Dec 23, 2009 13:46:23 GMT 2
jag tycker iaf att ni skall träffas och snacka om det så att alla fattar din syn vinkel johannes, jag som inte har spelat 4.0 alls fattar inte ett skit, men skulle du förklarat det med egna ord utanför detta forumet så tror jag att jag skulle fatta mer, lite tipps bara.
rickie och pau: jag tror inte syftet med denna husregel är att alla ska spela bönder eller så, utan bara att det ska bli lite coolare och att man skall kunna ha "sitt trademark" med sig i alla levlar i stället för att kasta sin "farfarfar"svärd och ta ett nytt som man precis har hittat. snacka med johannes irl, det blir mindre missuppfattningar då.
jag vet at detta inte är min grejj att lägga mig i, men nu börjar det gå för långt, och jag vill undvika att fler folk blir arga på varann. så därför tycker jag att detta borde lösas IRL!
|
|
|
Post by rickie on Dec 23, 2009 17:10:40 GMT 2
Hahahahaha. Jag fattade vad du menade med regeln från första början johannes. Det att jag skrev att vi kan spela bondespelet istället var att jag tycker om dom magiska sakerna. Att ha något att längta efter eller att vara stolt som fan över att ha, tar man bort den känslan så tycker jag det tappar sin charm lite grann.
Sen håller jag att man ska inte gå runt som värsta julgranen och ha hur mycket grejor på sig o med sig som helst. Men det finns väl regler för hur mycket du får bära? Men funkar det och det får ett spel att flyta som det ska så är det väl inga problem att köra efter den.
May the light shine on you all
|
|
|
Post by pau on Dec 26, 2009 3:22:34 GMT 2
Jag missuppfattade inte johannes, mitt inlägg var generellt menat. Synd att det skulle misstolkas, Teddy. Ha ett bra spelande y'all.
|
|
|
Post by Gerdin on Dec 26, 2009 3:29:04 GMT 2
tänk att en fråga om en husregel kan få folk att reagera så starkt. :/
|
|
|
Post by Brother Wolf on Dec 26, 2009 13:39:19 GMT 2
jo men en husregel e ju en förändring av en existerande regel, och bör därför diskuteras av alla som den berör, och sen skall det kanske röstas om regeln skall användas eller inte. men jag tycker det va mkt smidigare att göra som vi gjorde i SW och göra det precis innan eller precis efter en spelning.
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Dec 26, 2009 14:36:52 GMT 2
Vi kan väl lägga ner diskussionen om low-fantasy nu, för det var inte var det absolut inte om från början.
Vad som kommer att ändras ifall detta gillas: -Magiska föremåls plus på träffa, skada, AC, For, Ref, och Will suddas ut (enh eller enhancement rutan i rollformuläret). Alla andra effekter på föremål behålls. -Folk på level 3 har +1 på enh-rutorna. Folk på level 7 har +2 på enh rutorna osv
Svara nu antingen bra eller anus. Inlägg om bönder, low-fantasy och annat off-topic undanbedes.
|
|
|
Post by Gerdin on Dec 26, 2009 16:21:22 GMT 2
så den enda skillnaden är egentligen att du får bonusarna som nämns i förra inlägget oavsett om du har ett magiskt föremål eller ej?
isf tycker jag det är bra. Men det verkar finnas många frågetecken, så jag tycker -som teddy säger- att vi diskuterar saken vid nästa spelning.
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Dec 26, 2009 17:10:31 GMT 2
Okaj, då tar vi en diskussion om detta IRL nästa gång vi spelar. Hade hoppats att det kunde gå mellan speltillfällena.
|
|
|
Post by Gerdin on Dec 26, 2009 17:34:49 GMT 2
Jag förstår det Johannes. Jag känner att jag har koll på vad du förstår nu, men det verkar finnas en hel del frågetecken som ska rätas ut. Om vi behåller systemet som det är för tillfället, så kan ju alla dela med sig av sina åsikter innan omröstningen.
|
|