Post by nyberg on Mar 15, 2012 15:36:28 GMT 2
Andreas Nyberg är namnet (till höger på bilden ovan). Jag älskar långa strandpromenader och en härlig picknick i det gröna sommargräset. Är för tillfället bosatt i en håla utanför Kristianstad, men ska inom det närmaste flytta till något mer centralt. Jag sitter för tillfället som Ledamot (bidragsansvarig) i styrelsen. Förutom roll och figurspel så tränar jag innebandy och cyklar en del.
Jag har spelat roll och figurspel till och från sedan 1998-1999. Jag började då med Blood Bowl för att sedan gå över till Mordheim och sedan Fantasy. Numera är det 40k som är min starka sida, dock så försöker jag sätta mig in i Warhammer fantasy då det spelas mest i trakten.
Jag gillar att spela och bygga terräng. Basning av modeller är något av min specialitet. Måla individuella figurer är inte min starka sida, dippar oftast stora delar av mina arméer (jag har många tips där med). Jag gillar inte att proxa modeller, spela med omålade figurer, spela med någon annans figurer, spela med någon annan tärningar mm.
Blood Bowl:
Wood Elves, High Elves, Orcs, Humans, Lizardmen mm.
Mordheim:
Dvärgar, Humans, Undead mm.
Wahammer 40k:
Necrons [2000-3000p målat]
Space Marines, red scorpions, [1000p]
Warhammer fantasy:
Demoner [2500p målat]
VC [Under uppgyggnad, ca 1000p]
Magic the gathering:
Ca 15-20 lekar, det mesta casual+. Mest blocklekar, men även Commander och legasy lekar. Jag spelar magic i hässleholm på tisdagar, kristianstad på torsdagar, så är du sugen på att lära känna nytt magic folk så hör av dig.
Rollspel:
Jag spelar Eon och Neotech. Ska eventuellt sätta igång en Eon kampanj snart. Jag har även spelat Mutant, drakar och demoner, shadowrun etc. Men jag håller mig till Neogames rollspel.