|
Post by Gerdin on Feb 1, 2012 18:34:34 GMT 2
Hej, du nyfikne besökare! Du har hamnat hos The Emperor's Finest, eller TEF som vi även kallar oss. Vi tar jättegärna emot nya medlemmar i vår förening, och vi spelar i huvudsak rollspel och figurspel. Vilka aktiva spel vi har varierar, och är du intresserad av något specifikt så råder jag dig att titta runt lite på forumet, så märker du ganska snabbt vilka som är aktiva just nu. Om du vill komma i kontakt med oss och/eller besöka oss för att se om vår förening även kan bli din förening, så är du varmt välkommen att registrera dig här och skriva några ord, eller ta kontakt med oss på något annat sätt. Det går jättebra att skriva i denna tråden, till exempel, så får vi fixa ett datum när du kan komma ner och se vad vi pysslar med, och träffa några av medlemmarna. Du är välkommen! MVH Mathias Gerdin - Ordförande TEF.
|
|
|
Post by TC on Feb 22, 2012 11:57:05 GMT 2
Tjenare! Jag är en ny ev. medlem som är nyfiken på er! Mitt namn är John Westher, 30 år, och jag har spelat brädspel/figurspel/rollspel från och till sen jag var 10 år gammal. Dock har de flesta jag spelat med fått jobb, flyttat m.m.. Sånt är livet när man blir vuxen antar jag Det jag har främst erfarenhet av är Warhammer Fantasy,Warhammer 40k(var dock länge sen), Drakar & Demoner, Dungeons&Dragons 3rd ed/3.5ed., Neotech mm. Jag är dock extremt nyfiken på att testa på nya saker! Hör av er om det går bra att jag hälsar på någon dag och kollar in läget! Antingen här eller maila till mig på: john.westher@atea.se //John
|
|
|
Post by terminalcase on Feb 22, 2012 13:34:55 GMT 2
Hehe, kom på att jag kanske skulle registrerat mig ordentligt också och skriva var jag kommer ifrån, jag bor i Kristianstad, nära högskolan.
När det gäller figurspel så har jag nog en 1500p+ Dark Elves (WFB) målat samt antagligen lika mycket till omålat. Har även börjat på en liten Tyranid armé till 40k.
|
|
|
Post by Gerdin on Feb 22, 2012 19:14:27 GMT 2
Hej John! Kul att du skriver! Ett tips är att kolla i aktivitetstråden efter "målardag", där brukar vi skriva när vi ska ner och kuckilura. Skriv gärna där om dagen passar dig, det är en hel del i föreningen som bor i kristianstad, och har du tur kanske det går att fixa någon form av samåkning, dock kan jag så klart inte garantera något, eftersom jag bor i bromölla. Har du möjlighet så har vi ett litet "öppet hus" imorgon torsdag, från klockan 18. Skickar ett mail till dig för säkerhets skull iom att det är så pass tätt inpå. Välkommen ner när som helst när det är folk där, vem som helst i föreningen ger dig säkerligen ett varmt välkomnande. MVH Mathias - Ordförande.
|
|
|
Post by groggmeh on Jul 9, 2012 20:43:10 GMT 2
Hej hej! Heter Alex och är rätt sugen på att komma och kolla på er verksamhet. Lirar genomgående 40k började för ett år sedan med 5th ed så är inte så jätte haj på det, men är väldigt intresserad av tabletop games (och har några polare som är likasinnade). Nu med 6th ute hade det varit intressant att träffa andra spelare då mina peps känner våra taktiker ut och innantill.
vad är er adress och när är det bemannat?
|
|
|
Post by coca on Jul 10, 2012 10:50:26 GMT 2
Hej Alex! Jag heter Patrik och hälsar dig varmt välkommen till vår förening! Vi är belägna i bromölla, på folkets husgatan 56, baksidan i källaren.
Det är bemannat när det är någon form av aktivitet, det är bara att hålla koll på forumet eller kan vi adda dig till vår FB grupp för att lättare ha koll på när vi dyker ner i vår dungeon.
Behöver då veta ditt FB namn så man kan adda
|
|
|
Post by groggmeh on Jul 10, 2012 11:05:31 GMT 2
Tack så mycket coca. Jag heter alexander åkesson på FB, är ganska taggad på att dra ut på en crusade med mina silverfärgade lite lätt ostluktande riddare..dom börjar bli trötta på att möta tau/eldars ><
|
|
|
Post by coca on Jul 10, 2012 11:19:31 GMT 2
finns ju tusen alexander åkesson... bättre du "blir vän" med mig... Patrik coca jönsson så lägger jag till dig
|
|
|
Post by Gerdin on Jul 11, 2012 4:00:04 GMT 2
Ojoj, det här har jag missat. Välkommen till forumet, Alex! Styrkan (och kanske också svagheten) med vår förening är att vi har öppet när medlemmarna känner för det. Det finns 6 nycklar i omlopp och det gör att det inte behöver vara så många som vill ner där för att det ska bli aktivitet. Att vi inte har öppet fasta tider har (i mina ögon) den enda nackdelen att det blir svårare för nya intresserade att komma ner bara sådär. Men det brukar hända något där nere minst en gång i veckan, och du är välkommen ner vilken dag som helst som där händer något. Välkommen när du vill, kan och orkar! MVH Mathias
|
|
|
Post by coca on Jul 11, 2012 16:46:20 GMT 2
ska folk dit ikväll om du har möjlighet Alex?
|
|
|
Post by Gerdin on Jul 11, 2012 18:13:10 GMT 2
Precis vad jag tänkte skriva. Bra Coca! kom gärna ner du också, Coca, så kan vi prata om eventuell flytt?
|
|
|
Post by groggmeh on Jul 11, 2012 19:27:32 GMT 2
Tack tack gerdin och coca. Tyvärr kan jag inte komma ikväll. Men gärna en annan dag. Har ni någon "event" lista?
|
|