|
Post by Crepusculum Quondam on Aug 14, 2011 21:24:10 GMT 2
Tänkte jag presenterar mig här först innan jag slår följe med Gerdin ner till lokalen vid tillfälle!
Kallas skämtsamt för "dwarf" och är ett bekant ansikte för en handfull av personer i föreningen och en ny bekantskap för andra. För er som ej träffat mig är jag en liten metal nisse på 31 som alltid haft ett intresse i fantasy/sci fi och allt därikring såsom roll och figurspel. Har ingen större erfarenhet av roll spel men har ett intresse för det om tillfälle dyker upp.
Min stora addiction just nu är Warhammer FB och Warhammer 40k (dock x antal år sedan jag spelade), alla mina gubbar har legat nerpackade fram tills för ett par månader sedan då jag fick till ett litet hobbyrum i källaren där jag kunde börja framkalla mina armeer åter igen. Håller i detta nu på att sammanställa en Guardians of the Covenant arme (Dark Angels chapter) för att ha en arme färdig att sätta i fält vid tillfälle. Är annars en Chaos wannabe (dock så är min Chaos arme i ett stadie av total omkonstruktion) med en förkärlek för dom mer depraved racerna så en Dark Eldar står härnäst på agendan. I FB så håller en Skaven arme på att krypa fram igenom kloakerna.
Teddy tipsade mig om eran förening och Gerdin föreslog att jag skulle skriva en liten intro här på forumet!
Väl mött!
Mikael Kjellberg
|
|
|
Post by Amadeus on Aug 14, 2011 21:53:12 GMT 2
Välkommen!
|
|
|
Post by coca on Aug 14, 2011 23:15:00 GMT 2
Välkommen Micke!
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Aug 15, 2011 0:27:00 GMT 2
Välkommen, välkommen.
|
|
|
Post by misantropen on Aug 15, 2011 8:47:12 GMT 2
Välkommen!
Jag och Otto håller för tillfället warhammer FB fanan uppe. Just nu håller vi på att bygga helt nya spelbord(ökenlandskap) till WHFB och kommer att börja lira så fort vi är klara med borden. Om du gillar att bygga terräng så får du jätte gärna komma ned och hjälpa oss, det är massa arbete kvar att göra.
/Farbror Philip
|
|
|
Post by Gerdin on Aug 15, 2011 13:24:28 GMT 2
Välkommen ner Micke! Bara säg till mig när det är en målardag eller nåt annat som verkar kul (städdagen kanske? Haha) så hänger jag med dig ner o visar runt dig, det tar ca 5 sekunder.
|
|
|
Post by Crepusculum Quondam on Aug 15, 2011 19:17:49 GMT 2
Välkommen! Jag och Otto håller för tillfället warhammer FB fanan uppe. Just nu håller vi på att bygga helt nya spelbord(ökenlandskap) till WHFB och kommer att börja lira så fort vi är klara med borden. Om du gillar att bygga terräng så får du jätte gärna komma ned och hjälpa oss, det är massa arbete kvar att göra. /Farbror Philip Kan vara ett så bra tillfälle som något att dyka ner när ni pysslar lite terräng, är lite upptagen nu fram till onsdag men tors eller fre om ni är där då borde funka för min del!
|
|
nyberg
Junior Member
|
Post by nyberg on Aug 16, 2011 0:03:58 GMT 2
Välkommen! Vi ska nog ner till lokalen i veckan (pratas om torsdag), du kan ju hänga på då
|
|
|
Post by otto on Aug 16, 2011 14:30:13 GMT 2
Onsdag eller torsdag blir det nog för min del. Onsdag skulle passa mig bäst....men ska höra med min vapendragare Farbror Phelippe.
|
|
|
Post by otto on Aug 16, 2011 14:41:46 GMT 2
Blev precis påmind att min syster fyller år imorgon så torsdag eller fredag skulle passa mig bäst.
|
|
nyberg
Junior Member
|
Post by nyberg on Aug 16, 2011 15:53:16 GMT 2
Jag blev extrainkallad för att jobba på fredag, så Torsdag it is! Någon som kan ge mig skjuts från stan?
|
|
|
Post by Gerdin on Aug 16, 2011 16:40:24 GMT 2
ska jag skriva in detta i schemat?
|
|
|
Post by Gerdin on Aug 16, 2011 17:00:33 GMT 2
jag kan hänga med ner om du vill, skräprektum kvantum.
|
|
|
Post by otto on Aug 16, 2011 18:19:23 GMT 2
Torsdag blir det, jag är där strax efter 16:00.
|
|
|
Post by Crepusculum Quondam on Aug 16, 2011 18:25:11 GMT 2
jag kan hänga med ner om du vill, skräprektum kvantum. Det låter bra det! Låter det vara osagt med tiden än så länge dock, återkommer!
|
|