|
Post by Amadeus on Jul 29, 2011 20:53:06 GMT 2
Hur är det med resten av Mutantspelarna, vill ni liksom jag införa defekter i spelet? Jag röstar för det, för jag tycker det sätter extra krydda på spelet och rollpersonerna. Sen att man får extra SP för det är ju inte så pjåkigt heller
|
|
|
Post by coca on Jul 30, 2011 8:45:23 GMT 2
Defekter är ju valfria enligt reglerna och det är helt fritt att ta en eller flera om man vill Personligen tycker jag att SP belöningen är för dålig för att man ska vilja ta en defekt. Får se vad joppe säger om det hela nu när han ska va SL
|
|
|
Post by Amadeus on Jul 30, 2011 14:20:05 GMT 2
Snackade med honom när jag skapade tråden, och om jag minns rätt så tyckte han att det var upp till var och en om man ville ta defekter, men att jag skulle höra med alla andra om det skulle införas.
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Jul 31, 2011 17:32:43 GMT 2
Så länge ingen annan motsätter sig så. Det bör noteras att man får gärna ta fluffiga kosmetiska defekter.
|
|
|
Post by Gerdin on Jul 31, 2011 20:57:34 GMT 2
jag och Conny diskuterade detta häromdagen, och jag var inte medveten om att de var valfria. Men nu vet jag! I gamla mutant var defekter påtvingade, men tja... jag vet inte riktigt vad jag tycker. Ju mer jag lär mig om M:UA desto mer besviken blir jag på järnfisarnas logik och regeluppbyggnad, men jag har hellre en bra värld med halvkassa regler än tvärtom.
|
|