|
Post by misantropen on Jun 30, 2011 18:39:58 GMT 2
Nu Planerar jag en Mordheimkampanj! Spelborden till Kampanjen är till 80% klara.
Kampanjen går ut på att finna de 5 "choas artifacterna" som ryktas vara gömda i Mordhems ruiner. Det finns ett kampanjregelsystem för detta i boken "Bordertown burning". Spelarens warband skall samla ihop 30 kampanjpoäng och inneha minst en av de 5 artifacterna för att segra. Om en spelare lyckas få tag i alla 5(nästan omöjligt) så vinner han så klart, oavsett hur mycket poäng han har.
För den som inte känner till mordheimkonceptet så är det ett figurrollspel. Karaktärerna får XP vilket innebär att de går upp i level mm. Man samlar på sig guld under spelets gång för vilka man köper bättre utrustning och/eller hyr fler figurer för. (Det är ett riktigt humorspel jag lovar!)
Man börjar med 600 guldkronor till att hyra ett warband med. Brukar bli runt 6 figurer. Det finns ca: 30st olika typer av warbands. För den som vill forska i vad som finns att tillgå, skriv ned era mejladresser så mejlar jag de warbands som jag anser vara balanserade.
Min plan är att dra igång kampanjen i slutet av augusti eller senare. Jag vet att Fredrik, Nyberg och Johannes är på.
Är några fler intresserade?
|
|
|
Post by Crepusculum Quondam on Oct 20, 2011 13:13:01 GMT 2
Hur ser planerna ut för detta?
Jag är intresserad att hoppa på och med tanke på att jag har Skaven i FB så ska det väl gå att skapa ihopa ett warband Skaven!
Om jag har tydit böckerna rätt så skulle ett Skaven Warband kunna se ut så här?
Assasin Adept, 145 gc - Weeping Blades - Light Armour - Throwing Stars
Eshin Sorcerer, 110 gc - Warplock Pistol - Halbeard - Light Armour
Verminkin x2, 130 gc - Spears - Shields - Light Armour - Helmets
Rat Ogre, 210gc
Tot: 585 gc och en warband rating på 52 (x antal modeller + Rat Ogre 20p + starting xp)
|
|
|
Post by Gerdin on Oct 20, 2011 14:35:43 GMT 2
Jag skulle kunna tänka mig att prova nån gång, åtminstone.
|
|
|
Post by otto on Oct 21, 2011 10:54:20 GMT 2
Jag kan med vara på, 5-6 figurer ska man väl kunna måla
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Oct 21, 2011 16:15:40 GMT 2
Kan man köra som Khemri eller det blir Undeads/Vampires stats?
|
|