|
Post by coca on Jun 8, 2011 10:59:38 GMT 2
Hello gott folk. Det har tagit två år, men nu är jag färdig med mitt egenkomponerade mass effect rollspel. Mass effect finns redan som tv och dataspel, serietidningar och dylikt, men inte som papper penna rollspel. För er som inte vet vad Mass effect är, så utspelar det sig långt fram i tiden, man skulle kunna säga i framtiden , runt år 2160 ungefär om jag minns rätt... Men sak samma, det är en sci-fi värld liknande star wars men ändå inte. Ni som spelat spelen har säkert fastnat och begeistrat er i dess skönhet och grymma rollspels-story och hårdkokta sci-fi action... Det har jag iaf Hur som helst så har jag som sagt gjort ett tollspel jag gärna viljat testa, och hoppas fler är sugna. Spelmekaniken är en bra blandning av det kända d20 systemet från StarWars-saga med d&d trudvangs fördjupningssystem (fast enligt mig mycket bättre). Har ni noll koll på vad mass effect är råder jag er att googla, kolla på youtube osv. då det är ett fantastiskt spel
|
|
|
Post by coca on Jun 8, 2011 13:29:12 GMT 2
Det mesta som finns med i spelen o tidningarna finns att tillgå i rollspelet. Inklusive alla vapen o sånt. Det finns 6 klasser att välja mellan; soldier, adept, engineer, vanguard, infiltrator och sentinel.
Varje klass har tillgång till olika developments och powers.
- Adept, vanguard och sentinels har tillgång till biotic implant vilket gör att de kan hantera element zero (dark energy). - Engineer, infiltrator och sentinel har ett Omni-tool; ett vertyg som kan skapa och kontrollera kinetic energy. - Soldier, vanguard och infiltrator har combat upgrade; som kan ge dessa stridisar ett bra övertag varje encounter.
Alla dessa developments fungerar som powersystemet i DnD4. Dvs daily, encounter och at-will.
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Jun 8, 2011 19:37:14 GMT 2
Låter trevligt att testa, egenkomponerat spel
|
|
|
Post by Amadeus on Jun 13, 2011 17:10:14 GMT 2
Har väntat på detta! Jag är med på att testa det!
|
|
|
Post by Gerdin on Jun 13, 2011 17:53:12 GMT 2
Jag är med om jag får spela en sån där "this one wants to be a flying jellyfish".
|
|
|
Post by Amadeus on Jun 13, 2011 19:00:36 GMT 2
Jag är med om jag får spela en sån där "this one wants to be a flying jellyfish". Hanar ;D Själv vill jag vara en turian.
|
|
|
Post by coca on Jun 13, 2011 19:08:53 GMT 2
|
|
|
Post by Gerdin on Jun 13, 2011 21:07:23 GMT 2
Honor då? ^^
|
|
|
Post by Amadeus on Jun 14, 2011 13:49:00 GMT 2
Uhm, är inte batarians bad guys by default? Ingen gillar väl dem?
|
|
|
Post by Gerdin on Jun 14, 2011 15:51:13 GMT 2
Då vill jag va en sån!
|
|
|
Post by coca on Jun 15, 2011 8:19:16 GMT 2
Ja de flesta Batarians håller till i the Terminus systems, och i stort sett alla som lämnat deras hemplanet är antingen thugs, slavers eller mercenaries... Människor ogillar Batarians starkt iaf då de ofta har anfallit människors kolonivärldar och dylikt... Men visst Batarians är lite allmänt ogillade
|
|
|
Post by coca on Jun 19, 2011 17:15:20 GMT 2
Regelpärmen ligger nu nere i lokalen, så det är fritt fram att glo igenom om man känner för det... tänkte ta en testspelning och göra gubbar den 25/6. Alla som vill får komma o testa
|
|
|
Post by coca on Jun 27, 2011 17:11:53 GMT 2
Har nu modifierat reglerna efter önskvärda och bra kommentarer från testkvällen. - Färre attributes (från 14 till endast 8) - Leadership (Är sammanslagen med Charisma) - Precision (Är sammanslagen med Perception, som nu beräknar range för vapen istället för Precision) - Cunning (Är sammanslagen med Intelligence) - Mentality (Sammanslutning av Intuition och Wisdom) - Luck (Är inte längre en primary attribute, har fått en funktion likande Trudvangs Raud och Star wars destiny points) Alla befintliga spelarkaraktärer kommer genomgå en omvandling till de reformerade reglerna. En ny spelkväll kommer att bokas snarast
|
|
|
Post by Gerdin on Jun 27, 2011 22:57:03 GMT 2
Låter bra.
|
|