|
Post by misantropen on May 13, 2011 13:04:54 GMT 2
Tja! Jag Otto och någon till ska börja lira Gorkamorka. Det är ett figur-rollspel som utspelar sig på en ökenplanet. Man kör runt i bilar och slås om skrot och jagar varandra. Man får xp och lär sig nya skills mm.
Jag har lämnat alla 3 regelböckerna nere i lokalen.
|
|
|
Post by Crepusculum Quondam on Dec 29, 2011 22:06:11 GMT 2
Sitter och ser om jag kan inte skrapa ihop en liten mob men för lite schysst referens mot andra mobs vilka modeller använder ni för: Nob, boyz och yoffs?
Min tanke är att harva runt lite på min Ork Warboss (ifrån Assault on Black Reach) för en schysst Nob, dock lite osäker på hur göra med hans nuvarande power klaw då jag inte finner något sådant i regelböckerna för Gorkamorka! Ideer mottas gärna!
Min första tanke var att ta ett par Nobs (Assault on Black Reach) till boyz men dom känns kanske en aning för stora i jämförelse med ordinarie boyz, tankar?
Största utmaningen blir att skapa en schysst ride för min lilla mob ifrån alla möjliga bitz!!!
|
|
|
Post by Gerdin on Dec 30, 2011 1:12:41 GMT 2
power klaw = "counts as"? dvs man betalar för ett chain sword, det funkar som en chain sword, men det råkar se ut som en klo? Counts as chain sword.
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Dec 30, 2011 21:38:31 GMT 2
What You See Is What You Get är ett litet förhinder där. Dock är väl det mest ett förhinder i officiella/halvofficiella turneringar.
Nån som har ett bra tips på vad man kan använda för att göra Mutie Raiders?
|
|
|
Post by Crepusculum Quondam on Dec 31, 2011 1:51:59 GMT 2
Sparar nog han ett litet tag ändå, har några nobs som fungerar iaf, får ta och biffa till en lite extra bara. Sitter och kollar igenom mina lådor efter lite ideer till fordon nu. Har en rhino som jag plockar isär och som kommer att bli till två fordon en trak och en buggy. Otto har du och David kollat något mer ingående på reglerna? Min tanke är först och främst på tankar om måste utav att ha ett fort och dyl?
Hur ser intresset ut allmänt för att köra Gorkamorka?
|
|
|
Post by Gerdin on Dec 31, 2011 12:50:31 GMT 2
ähhh vi köber ett gammalt castle grayskull på tradera o maular om!
|
|
|
Post by otto on Jan 1, 2012 19:09:37 GMT 2
Philip är nog den som har mest koll på reglerna, men har man in trukk, ett par boyz å ett for så har man väl allt man behöver för att börja lira.
|
|