|
Post by otto on Apr 29, 2009 23:09:35 GMT 2
hallå ja!
Lite sparsamt med trådar i denna delen av forumet så tänkte dra upp en tråd angående vad alla spelar för olika arméer samt vad de kanske jobbar på i skymundan.
Själv försöker jag för andra gången få upp en Space Orc armé, målat 19 figurer änsålänge samt grundat dubbelt så många. Utöver det har jag lite Tau, Space Wolfs och Necrons.
Sen tänkte jag kolla om det är någon som köpte "Assault on Black reach" paketet och inte tänker använda orcerna däri, kan tacksam ta emot dem som almoser eller köpa billigt som tusan, med tanke på att jag är en arbetslös luffare.
tack för mig
|
|
|
Post by Brother Wolf on May 1, 2009 13:30:38 GMT 2
allo. själv spelar jag space wolves, där jag har en arme på typ... öhh, 2500-3000p eller nått, har testat måla lite orcs men har inte fastnat riktigt, ska nog testa att måla lite world eaters (chaos) bara för att dom e så jävla grymma fluff messigt =P
Bonta (mattias karlsson, min syrras kille) köpte nyligen den där boxen, tror inte han målar orcs direkt, ska höra med hnm om han vill sälja dom, han är oxo en fattig liten stackare =P
|
|
|
Post by Tribiani on May 1, 2009 22:09:41 GMT 2
Ja, var ska man börja....
Imperial Guards - Steel Legion Black Templars Space Marines - Doom Eagles Grey Knights Sisters of Battle Tyranids
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on May 2, 2009 1:13:02 GMT 2
Black Templars, inte så värst mycket poäng, så mycket man fått slopa sedan 3rd edition Har Eldar Saim-Hann egentligen också, men skäms över armedisposition och målningen att de ligger på is för mnin del
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 4, 2009 14:36:00 GMT 2
Har en Necron armé a´la nightbringer på 4000p. Har nu börjat på Word bearers till Chaos. Ligger väl där på dryga 2000p. Kommer börja på Dark Eldar när de nya modellerna släpps.
|
|
|
Post by Brother Wolf on May 21, 2009 20:22:32 GMT 2
ok för dom som inte töjjar/vågar/inte reggade så: Bo: spelar chaos - Emperors children Baff: tjaaa... who know`s vad han spelar? kan väl inte riktigt bestämma sig! =P Barse: Spelar Eldar Bonta: spelar... ööh, tror han har bestämt sig för Red templars nu, men e inte säker. Emil: Spelar De smurf blå Ultra marines Ingela: ska väl så småningom spela Chaos - Thousand sons Linus: Grey knights macke: hmm.. tror han fortfarande har kvar några av hans Guardians of the Covenant (dark angels) Rickie: har väl lite eldar, och MASSOR av omålade Nids (get the picture?? ) Tror det va alla =) alla andra har ju orkat skriva själv =)
|
|
|
Post by emilsandstrom on May 21, 2009 21:41:50 GMT 2
A smurfs soul is the shield of humanity!
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 24, 2009 17:01:36 GMT 2
Glöm inte att ultra marine kaptenen ska ha röd hjälm och lösskägg
|
|
|
Post by christian3 on Aug 29, 2010 12:31:09 GMT 2
Äntligen har lite av min 40k anda återkommit Andan varade i ca 30 minuter som jag spenderade på att läsa regelboken. Jag ser ingen framtid för mig i TEF Fow kan jag spela annorstädes. Jag fortsätter som det känns nu inte efter nyår.
|
|
|
Post by rickie on Aug 30, 2010 13:40:41 GMT 2
Fow? Tråkigt att du tycker så, hoppas känslan kommer tillbaka du vet vart vi finns =)
|
|
|
Post by Necrontyrian on Aug 30, 2010 13:45:53 GMT 2
Flames of War. Andra världskriget figurspel. Trist detta ju. Men det är inte mycket att göra åt när känslan tryter. Kul att ha med dig så länge det varade iaf.
|
|
|
Post by christian3 on Aug 30, 2010 16:51:28 GMT 2
Btw vill ni ha mina snakes som låne armé?
|
|
|
Post by Brother Wolf on Aug 30, 2010 16:52:18 GMT 2
vi kan väl snacka om det på konventet, om du nu fortfarande har lust att hjälpa till?
|
|
|
Post by christian3 on Aug 30, 2010 17:02:24 GMT 2
Jag fullföljer mina uppdrag tills nästa årsmöte, lite pliktkänsla har jag.
|
|
|
Post by Gerdin on Aug 30, 2010 18:04:17 GMT 2
Hyggligt av dig att du fortsätter året ut, Öman. Jag hoppas du stannar, men beslutet är såklart enbart ditt. Och mycket kan ju hända innan dess.
|
|