|
Post by Necrontyrian on May 15, 2009 11:47:35 GMT 2
Jag föreslår att samtliga tittar igenom Star Wars filmerna 1-6. Har ni redan sett dem, så se dem igen. Ett tips till er som ska vara med och spela Star Wars rollspelet. Jag har nu börjat arbeta på den första kampanjen. Beräknas att kunna börja spelas i början på Juni månad. Vissa saker inom spelet har jag dessutom begränsat i spelet: Alla raser inte är spelbara. Bl a kommer jag inte alls ha med Ewoks som spelbara. Däremot finns Ewoks som vanligt i storyn. Vissa kan dock bli spelbara om man har en bra förklaring till varför. Vissa raser kommer inte att kunna kombineras med alla klasser(om inte bra förklaring ges i vissa fall). Två Jedis kommer vara det maximala antalet för spelgruppen. Dessa två Jedis ska dessutom spelas av Star Wars insatta spelare som har mycket kunskaper hur en Jedi ska spelas. Men så länge: May the force be with you! Nedan är Nal Hutta`s måne Nar Shaddaa, också kallad Smuggler´s moon. Månen är täckt av en stor stad precis som Coruscant, men är dock inte lika fredlig. Kriminaliteten dominerar och republiken har inte mycket makt här ute. De största som slåss om makten är "the Hutts" och "the Exchange". Nar Shaddaa ligger i mittranden av galaxen, samt i Hutt space. Detta kommer vara det ställe som ni först sätter era fötter på. Mer om Nar Shaddaa och varför ni är där informeras i början på spelkvällen. Dock kommer fler bilder på månen dyka upp inom kort.
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 15, 2009 11:50:47 GMT 2
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 15, 2009 14:33:03 GMT 2
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on May 15, 2009 16:58:10 GMT 2
Angående Jedi, behövs det minst en eller det är bäst utan?
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 15, 2009 17:38:28 GMT 2
Ni kan köra utan om ni vill det också, men det hade varit skoj om minst en hade varit det.
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on May 15, 2009 17:55:28 GMT 2
Jag lär nog spela Jedi vid det fallet ingen annan kommer att spela det, annars blir det Noble för min del (3d4x400 creds + 5000xlevel varje levelup, mums). Och är tom det också upptaget så delar jag Scout-platsen med Otto med min Gungan.
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 15, 2009 18:42:29 GMT 2
5000xlevel?
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on May 15, 2009 19:32:57 GMT 2
Wealth talent på Lineage trädet. Så level 1 har man 3d4x400 creds + 5000 creds. När man når level 2 får man ytterligare 10000 creds, 15000 på level 3 osv.
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 15, 2009 23:27:54 GMT 2
Aha, låter ju najs. Noble verkar rätt go ändå.
|
|
|
Post by Brother Wolf on May 15, 2009 23:30:08 GMT 2
om man vill bli rik... ja... om man vill va tuff NEJ...=P
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 15, 2009 23:35:05 GMT 2
Ähh, bara Johannes som är power gamer
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on May 16, 2009 5:34:25 GMT 2
Bah, varför behöva bry sig om att vara tuff när man kan KÖPA X antal HK-50 som smetar sönder allt motstånd
|
|
|
Post by Brother Wolf on May 16, 2009 10:19:55 GMT 2
ok, det skriker åhus bo över dig nu... Du kan inte köpa lycka här i världen. du måste skapa den själv, och det gör man genom att ta ett vibro blade och köra det genom halsen på sin fiende personligen, det är lycka!
|
|
|
Post by pau on May 16, 2009 16:58:53 GMT 2
med teddys fina inslag i åtanke har jag nog bestämt mig för att ta positionen som scoundrel (back in black, så att säga) har funderat på ras också (eller species XP) men väntar nog med att bestämma mig till efter käre SL har bestämt vilka raser som går med vad och vilka han inte vill ha med för övrigt är jag bäst. ta!
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 17, 2009 0:21:52 GMT 2
Rae in the Star Wars universe så att säga. Låter bra. Jag älskar Rae! Johannes är en lugn och snäll person, vilket gör att han passar som Jedi Däremot hade han blivit nertryckt som en Sith och blivit bortglömd Vi kan köra Johannes som Jedi och Teddy som Sith. Dom går bra ihop egentligen. Det är bara filmerna som ljuger Iaf, det är dags att fixa karaktärer till de som skall vara med. Paulina, jag susar hem till dig och Rickie nångång nästa vecka.
|
|