|
Post by Gerdin on Aug 2, 2011 21:56:43 GMT 2
Warhammer har ett helt rum för sig själva, och har massor av saker i rollspelsrummet. Hyllorna som ska in i rollspelsrummet ska även husa saker från kiosken, tallrikar, bestick och dylikt.
Warhammerspelarna har ett helt eget rum med massor av hyllor som inte delas med varken kiosk eller rollspelare, så min högst personliga åsikt är att ni får klara er med de två hyllorna som kommer in.
|
|
|
Post by pau on Aug 2, 2011 22:54:37 GMT 2
tanken var mest att byta ut bokhyllorna i warhammer-rummet mot de i rollspelsrummet eftersom de i warhammer-rummet lämpar sig bättre för böcker än vad de i rollspelsrummet gör, i.e. de i rollspelsrummet gör att vi inte kan ställa böckerna upp eftersom de är öppna i sidorna medan de i warhammer-rummet är bok-bokhyllor. förhoppningsvis tar inte arméerna och dylikt skada av att stå i de sid-lösa hyllorna medan böckerna gör det av att ligga/halvstå i dem det var absolut inte meningen att rollspelsrummet skulle ta över alla hyllorna så att warhammer skulle bortkastas, det var min idé att byta hyllorna för jag är en bok-nörd vi pratade om att köpa bättre hyllor till rollspelsböckerna och, som den sanna halv-smålänningen jag är, tyckte jag att vi kunde spara pengarna och bara byta hyllorna istället och om någon tänker på warhammer-böckerna så finns det ju tre bra bokhyllor i warhammer-rummet (en med ett superbra skåp för supplies också) och givetvis lämnas en kvar vad tycker egentligen alla andra om förslaget ? kanske en demokratisk omröstning bör utföras?
|
|
|
Post by Gerdin on Aug 3, 2011 1:13:12 GMT 2
Tanken har aldrig varit att arméerna ska stå uppställda på hyllor, de ska vara nerpackade i armyboxes (vilket gör att de inte blir dammiga heller, så det är ju fiffigt för arméägarna).
Nu provar vi att flytta hyllorna som vi har sagt, blir det inte bra så har vi en anledning till att ha en städdag till.
|
|
|
Post by otto on Aug 3, 2011 9:21:38 GMT 2
Om det nu är massor med Warhammersaker i "rollspelsrummet" så äre ju bara att flytta in de i warhammerrummet under storstädningen så ser man ju hur mycket hyllplats som initiellt behövs i de båda rummen. Jag tycker det är praktiskt att ha figurerna på hyllplan, då jag till en början iaf. hade tänkt att främst spela/måla i bromölla, och jag tror att lite dam gör mindre skada än att packa upp och ner figurerna flertalet gånger per år, samt att det är smidigare med hyllor! Men behövs det fler hyllor, är det väl inte svårare än att jag drar och köper en hylla, som jag kan ha för mig själv!
|
|
|
Post by rickie on Aug 3, 2011 14:19:54 GMT 2
Tanken har faktiskt från första början (även när vi hade lokal i nymölla) varit att vi ska ha arméerna uppe på hyllorna för att kunna visa o se andra arméer. Men sen är det upp till var o en om man vill ha sina uppe eller inte.
Men om det inte funkar med dom nya hyllorna så kan vi väl titta omkring efter billiga hyllor (Billy bokhylla)?
|
|
|
Post by Necrontyrian on Aug 3, 2011 14:40:06 GMT 2
Till hösten kommer jag ta hem mina arméer, så där kommer bli två-tre nya hyllplan.
|
|
|
Post by otto on Aug 3, 2011 16:12:21 GMT 2
Har du skaffat spelrum hemma Andreas?
|
|
|
Post by Gerdin on Aug 4, 2011 2:35:12 GMT 2
Rickie: Det är inte infon jag fått, men hur som helst så är "de andra" hyllorna mer modulära, behövs det fler hyllplan så kan man tjonga in vilken brädbit som helst som är bred nog i dem. Jag tror de kommer funka skitbra till arméer.
|
|
|
Post by rickie on Aug 4, 2011 11:35:26 GMT 2
Ja något ska vi väl kunna fixa =D
|
|
|
Post by otto on Aug 9, 2011 13:31:38 GMT 2
Ja für fan, risken finns ju att jag och Philip lockar lite folk till WHFB-träsket och då kommer det behövas ett par hyllmeter till! Vi håller för tillfället på med att skapa lite terräng till just WHFB, och mer framöver, så vi kan komma igång och spela det med.
|
|
|
Post by Gerdin on Aug 10, 2011 16:59:49 GMT 2
Härligt härligt! ni får gärna visa upp era verk på städdagen.
|
|
|
Post by otto on Aug 11, 2011 7:24:32 GMT 2
Haha vi får väl se om vi får något färdigt till dess!
|
|
|
Post by Gerdin on Aug 17, 2011 21:14:45 GMT 2
Hur dags är det tänkt vi ska ses?
|
|
|
Post by Amadeus on Aug 17, 2011 21:18:31 GMT 2
Ingen aning, fråga Conny.
|
|