|
Post by Necrontyrian on Mar 22, 2009 19:01:11 GMT 2
Nu har vi på Emperors Finest öppnat upp ett board om Drakar o Demoner 7.0 Trudvang. Jag kommer att hålla i detta som spelledare om intresse finns. Nedan är det bara att skriva för er som är intresserade eller har allmänna åsikter om spelet. Spelet utspelar sig i en relativt "low fantasy" värld som är grundad på framförallt nordiska mytologier och J.R.R. Tolkiens böcker. DoDT fokuserar spelmässigt på rollspelsdelen och lägger mindre energi på strider. Dock finns ett väldigt bra utvecklat regelsystem för strid och magi. Dock ett friare rollspelssystem som inte är begränsat av t ex "alignments" för dom som inte gillar det. Världen utspelar sig i nordisk miljö och i medeltidsanda. Samtliga böcker är redan inköpta.
|
|
|
Post by Necrontyrian on Apr 4, 2009 15:51:37 GMT 2
De som än så länge har visat intresse är:
Ingela Paulina Johannes Emil
|
|
|
Post by pau on Apr 15, 2009 3:00:40 GMT 2
ja! ^^
|
|
|
Post by pau on Apr 15, 2009 3:09:29 GMT 2
jag har iaf funderat på namn. vet att mighty spelledaren (yeah, you!) sa att min ras kanske mest heter namn som de i Rohan eller så (blahblah son of blergh) men det lät så fånigt på svenska >< dessutom är jag ju tjej! lisa dotter av(/till?) sven-bertil(taube, hahaha!)? det låter helt jättedumt (jaja, jag vet att de skulle ha coolare namn än så men hela grejen blir ju fel iaf). tänkte därför på vad spelledis sa om att de kunde heta saker som isländarna. därför heter jag nu: ...damdamdamdaaa! Lidri Sigurdsdottir! och ifall ni undrar så ville jag bara skryta lite, för min gubbe kicks ass! och så är det tre på morgonen och jag är på jobbet, är lite uttråkad, är ju inte precis som att jag sliter rumpan av mig ><; iaf, jag är bäst. skulle bara uppdatera. peace out!
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Apr 15, 2009 20:12:01 GMT 2
Mitt namn kommer att nå skyarna
Mattis Hilding
|
|
|
Post by Necrontyrian on Apr 23, 2009 16:45:55 GMT 2
- "Ni har dödat Hilding! Min ende son!" - "Du kanske inte har tänkt på att har dött en naturlig död?" - "EN NATURLIG DÖD!? HAN HAR JU FÖRHELVETE EN PÅLE I RÖVEN!!!" - "Ja men då är det ju naturligt att han är död."
|
|
|
Post by Necrontyrian on Apr 23, 2009 16:47:31 GMT 2
Det namnet fungerar mycket bra paulina. Har faktiskt dessutom skrivit ut listor på massor av namn till Trudvang.
|
|
|
Post by Necrontyrian on Apr 24, 2009 14:33:30 GMT 2
Trudvang kampanjen "Galtevår" kommer att dra igång i maj. Galtevår är det första äventyret och det utspelar sig i världsdelen Osthem där Stormländarna och tron Gerbanis är som starkast. Årstiden är very *friendly* personet på den stränga vintern och så småningom början på den efterlängtade våren som aldrig tycks vilja visa sig i dessa länder.
"Hela bygden var på benen tidigt denna vårdag. Trots att solen sken var kylan fortfarande bister i nordanvinden, men detta hade inte hindrat bönderna från Havens omnejd att resa längs de leriga vägarna. Nu kallade Jornhalls horn och trummor till helig handling. I sakta mak vandrade de uppför kullen mot den stora helgedomen, där självaste silverbrycken stod iklädd blotskrud med stormvölr i hand och prästerskapet vid sin sida.
När de enorma trummorna började slås, och näverlurarna ljöd, kom fem jaarnbrotrar dragandes på en enorm best slagen i kedjor. Folk flämtade av fasa och backade flera steg innan silverbrycken lyckades lugna dem.
- Hör Haven hur hornen kallar till helig handling! Tid är inne för tro och trolloffer, blod och blotgång! Storme skall med visshet svara, Jorn med järnhand ge oss kraft, Enken till oss snarast fara, fattar envigsspjutets skaft.
Hela traktens menighet höjde sina röster i glada rop. Bara en samling äventyrare stod stilla en bit bort. De hade på känn att någonting inte stod rätt till i Haven. Men vad?"
|
|
|
Post by pau on Apr 28, 2009 12:09:41 GMT 2
ooh! spännande! och tack för att du tyckte namnet va okej ^^ jag tänkte länge och väl (not!) och johannes: that's a mighty fine name, a might fine name
|
|
|
Post by Necrontyrian on May 20, 2009 22:52:51 GMT 2
UPPDATERING!
Spelet ligger för tillfället på is.
|
|
|
Post by pau on May 27, 2009 23:02:53 GMT 2
booo! jag som inte ens fick testköra min piska, eller vovven
|
|
|
Post by Necrontyrian on Jun 12, 2009 7:01:25 GMT 2
Jag har hört lite rykten om att folket gärna vill spela trudvang. Stämmer detta och i så fall vilka vill köra igenom Galtevår? Är folket så pass sugna, så spelleder jag gärna. Hör av er om det.
|
|
|
Post by pau on Jun 12, 2009 22:55:47 GMT 2
piska! vovvis!
|
|
|
Post by Necrontyrian on Jun 13, 2009 1:23:48 GMT 2
och det innebär?
|
|