|
Post by otto on Mar 1, 2012 16:31:14 GMT 2
Jag hade tänkt att börja spelleda lite D&D 4.0 Har inget konkret ännu, men har funderingar på att eventuellt inkorperera mordheim terrängen jag planerar att bygga, då alla moduler till det kommer ha vissa mått så det skulle kunna funka bra i en "City of the d**ned" kampanj till D&D med, alltså om det eventuellt skulle råka bli en strid i en övergiven stad overunned with zombies and monsters Blir nog en del hack 'n slash, fart å fläng, pussel och fällor, vampyrer och f*gra jungfruar. Så hojta till om detta skulle kunna vara intressant, så jag vet ungeär hur stort intresse det skulle kunna vara/bli. Med tanke på att slagfälten kommer vara rätt så visuella så skulle det ju vara extra roligt om folk skulle vilja måka upp en figur som representerar sin karaktär, det skulle varit nice! /Otto
|
|
|
Post by terminalcase on Mar 1, 2012 17:02:39 GMT 2
Jag är på Älskar DnD och lite monsterbashing är aldrig fel! Raser och dylikt i DnD 4.0 är det samma som i 3/3.5? (dvs standard raserna som finns).
|
|
|
Post by Gerdin on Mar 1, 2012 20:24:33 GMT 2
alltså, Joppe... Vänligen mörda profanity-filtret.
|
|
|
Post by otto on Mar 1, 2012 20:47:37 GMT 2
Jag är på Älskar DnD och lite monsterbashing är aldrig fel! Raser och dylikt i DnD 4.0 är det samma som i 3/3.5? (dvs standard raserna som finns). Mja, gnomerna är borta (men finns i något supplement tror jag), och någon nu ras(er) har tillkommit. Finns raser och classer både i Players Handbook och Players Handbook II, finns nog att ladda ner på Piratbukten eller dylik sida. Jag har funderingar om att låta folk börja på lvl 4-5 så man slipper ösa igenom de första lvlarna som jag personligen gjort alldeles för möö utan att någonsin bli högra lvl än 8-9. Men vill majoriteten börja på lvl 1 blir det så, kommer dock vara generös med XP, alternativt bestämmer jag när gruppen lvlar så slipper man hålla reda på XP. Ska börja skissa lite på äventyret, men räkna inte med att det kommer igång nu i mars eller april, möjligen i maj om jag är snabb Är man kass på att måla kan jag kanske måla upp figurer till dess personerna
|
|
|
Post by Gerdin on Mar 1, 2012 21:20:30 GMT 2
Att SL bestämmer när folk levlar var nåt de körde mycket med i gruppen jag var med i när jag bodde i Norrköping, och jag gillade det faktiskt. Kvittade om folk missade nån spelning, alla levlade samtidigt, och folk såg inte XP som en belöning, utan spelningen i sig var "belöning" nog. Rätt schysst sätt att se det, faktiskt.
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Mar 1, 2012 21:22:40 GMT 2
Min röst är att börja på level 1, men jag sällar mig efter majoriteten ofc.
|
|
|
Post by Gerdin on Mar 1, 2012 21:35:34 GMT 2
För tillfället är jag lite osäker på om jag vill spela fler rollspel, men skulle jättegärna prova nån gång. Blir ni en jättegrupp så avstår jag utan knas, men i så fall kan jag tänka mig att hoppa in om ni behöver en reserv någon gång (Eller som "spelarstyrd NPC" eller skurk om SL vill) ^^
|
|
|
Post by coca on Mar 2, 2012 9:33:15 GMT 2
Jag är på som jag sagt tidigare. Har aldrig spelat dnd4 så prova vill jag minsann göra! Otto: du får hemskt gärna måla en figge till mig
|
|
|
Post by otto on Mar 2, 2012 10:54:12 GMT 2
Folk får gärna ladda ner players handbook 1 och 2 och hitta ras och klass de skulle vilja spela, och skriva det här redan nu, det bör om intet annat förhindra att det blir 5 warlords i gruppen Även om det skulle kunna funka är det ju lite roligare när det finns lite blandning i gruppen
|
|
|
Post by terminalcase on Mar 2, 2012 14:21:20 GMT 2
Yes box, ska kolla ladda ner och kolla in vid tillfälle.
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Mar 2, 2012 17:48:03 GMT 2
Svårt som fan, det finns fler arketyper jag gärna spelar snarare än inte spelar.
|
|
|
Post by terminalcase on Mar 5, 2012 11:25:42 GMT 2
Hehe, japp där finns en hel del skoj att välja på Har fått ner lite filer nu så jag ska läsa igenom ikväll och posta den kombon som jag är mest intresserad av. EDIT: Jag tror jag vill testa på en Half-Elven bard(leader) eller Sorcerer(striker). Fast eftersom det blir mer fightning inriktat är kanske inte barden det bästa valet. Vi får se när ni andra postat vad ni funderar på att vara Jag är öppen för i princip vad som.
|
|
|
Post by coca on Mar 6, 2012 19:00:59 GMT 2
Jag tror jag kommer köra som en Dwarf Fighter
|
|
|
Post by Johannes Vejby-Juulstrup on Mar 6, 2012 19:19:29 GMT 2
Jag plockar efter saknad roll och koncept:
Controller: Predator Druid, Alv eller Eladrin Staff Wizard Tiefling
Striker: Melee Ranger, kanske dvärg Warlock, Tiefling eller Eladrin
Leader: Inspiring Warlord, människa eller Dragonborn Melee Cleric, människa, halvalv eller dvärg
Defender: Paladin (ras osäker) Shield Fighter, människa
|
|
|
Post by coca on Mar 6, 2012 20:03:05 GMT 2
Funderar även på Goliath barbarian
|
|